De vakantiestresssss - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van Maarten en Linda Windt - WaarBenJij.nu De vakantiestresssss - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van Maarten en Linda Windt - WaarBenJij.nu

De vakantiestresssss

Door: Maarten en Linda

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Linda

20 Oktober 2015 | Nederland, Schiedam

Na maanden uitkijken (en voor 1 van ons zelfs jaren) gaat het nu dan toch eindelijk gebeuren! Aanstaande zondag vertrekken we naar het prachtige Zuid-Afrika.

In de afgelopen maanden zijn we druk bezig geweest met de voorbereidingen. De route (van 3600 km) is uitgestippeld, de hotels zijn gegoogled, de boeken zijn gelezen en de vele tips zijn uitgeplozen.

Bij het noemen van Zuid-Afrika als vakantiebestemming krijgen we eigenlijk 2 'soorten' reacties te horen. Het eerste soort noemen we maar even het 'enthousiaste soort reactie'. Vooral de reacties van mensen die al ervaring hebben met het land zijn ontzettend enthousiast. "Het mooiste waar ik ooit ben geweest" is er daar bijvoorbeeld 1 van, maar ook "superlieve mensen" en "heerlijk eten" zijn reacties waar we vrolijk van worden. Het tweede soort reactie betreft meer de wat verbaasde reactie. "Zuid-Afrika, wat trekt je daar?" Of "Lin hoe gaat dat met je smetvrees daar?" Nou goed, de aantrekkingskracht van een vakantiebestemming komt natuurlijk vanuit een gevoel, maar ik denk dat de veelzijdigheid van het land voor ons wel een belangrijke factor is. Natuurlijk kijken we uit naar de Safari, het 'echte' Afrika en de wereldstad Kaapstad, maar we kijken ook uit naar de prachtige vergezichten, de wijnproeverijen, de karakteristieke dorpjes, de kustlijn met de walvissen en het zien van wilde pinguïns.

Op dit moment hebben we nog geen idee of we tijdens de reis zin of tijd hebben om een reisverslag te schrijven. Het kan zomaar zijn dat dit het eerste en laatste verslag is haha, maar we doen in ieder geval een poging. Leuk voor later, toch?

• 24 Oktober 2015 - 17:30

Bram:

Ondanks dat jullie nog niet zijn vertrokken, kijken wij nu al uit naar jullie verslagen en ongetwijfeld mooie verhalen van dit avontuur. Hoop dat jullie de tijd gaan vinden om dit met ons te delen. Ik weet zeker dat jullie hier heel veel volgers gelukkig mee zullen maken. Geniet van jullie reis.

• 26 Oktober 2015 - 08:36

Angela En Mik:

Hey (schoon) zus en zwager,

Heeeel veel plezier op jullie reis.

Wij hopen dat jullie enorm gaan genieten maar dat komt vast wel goed.

Liefs,

Mike en An