De eerste indrukken - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Maarten en Linda Windt - WaarBenJij.nu De eerste indrukken - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Maarten en Linda Windt - WaarBenJij.nu

De eerste indrukken

Door: Maarten en Linda

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Linda

27 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Hazyview

In onze lodge, onder het genot van een wijntje en met de geluiden van de krekels en de nijlpaarden op de achtergrond vonden we het maar eens tijd voor de beschrijving van onze eerste indrukken. En wat voor indrukken...we weten even niet waar te beginnen! Misschien maar gewoon bij het begin.

Nadat Bram ons veilig op Schiphol had afgezet en de controles waren gepasseerd, vertrokken we om 10.15 uur naar Johannesburg. De vlucht verliep soepel, kregen we meer dan genoeg eten en drinken (jawel, ook Linda heeft gegeten van het vliegtuigvoedsel) en met voldoende animatie in films, series en spelletjes zetten we rond 22.00 uur voor het eerst voet op Afrikaanse bodem. Onze chauffeur stond al netjes op ons te wachten en bracht ons en nog een ander Nederlands koppel veilig bij ons eerste lodge in Pretoria.

Na een drankje in de tuin van de lodge zochten we ons bed op om de eerste nacht in Afrika te volbrengen. Na een nacht van onweer en andere nieuw te ontdekken geluiden begonnen we de dag met een goed ontbijt, een introductie van een reisleider ter plaatse en namen we onze auto in ontvangst. De reis kon nu echt beginnen! Maarten stapte als eerst achter het stuur en zocht de linkerbaan op om de eerste kilometers af te leggen. Dat was best wel even wennen, maar het ging al vrij snel goed. Na enkele kilometers (200km) nam Linda het stuur over en moest vooral wennen dat de richtingaanwijzer rechts zat ipv links. Met extreme droogte je ruitenwisser aanzetten is namelijk wat overdreven. Haha.

Tijdens de route kregen we een goede indrukwekkende eerste indruk van Afrika. We reden langs arme wijken en er liepen constant mensen langs de snelweg. Hiervoor werd je ook met een heus verkeersbord voor gewaarschuwd. Daarnaast wordt je constant gewaarschuwd voor overstekende koeien. Na een stop bij de MacMac Waterfall kwamen we al snel in het plaatste Graskop. Vanaf hier begon de Panoramaroute. Deze route geeft onderweg prachtige uitzichten met namen als God's Window en Rainforest Vallei. Prachtige natuur. Het was in inmiddels 17.00 uur en tijd om onze Lodge op te zoeken. Dit was nog een klein avontuur, omdat onze TomTom onze Lodge niet aangaf en rijden in het donker sterk wordt afgeraden. Rond 18.30 uur is het hier al pikkedonker en rond 18.15 uur kwamen we gelukkig veilig aan in onze Lodge.

In onze Lodge werden we opgevangen door Gavin en Carol. Na een diner bij de plaatselijke pub onder de lokale bevolking was het tijd om naar bed te gaan. Om 4.45 uur stond onze gids, namelijk al weer klaar om ons naar het Krugerpark te brengen. In de jeep reden we met 4 andere Nederlandse gasten uit de omgeving naar het Krugerpark. Trevor (de Gids) reed nog geen 30 meter in het park, toen we de eerste giraffe al zagen knabbelen aan een boom. Helaas voor ons, maar de Afrikanen waren er meer dan blij mee, begon het te regenen. De regen was voor sommige dieren ook aanleiding om zich te verstoppen. Gelukkig werd het later droog en mochten we vele dieren spotten, zoals onde andere de Olifant, Giraffe en Neushoorn. Wat gaaf om die beesten zo dichtbij je te zien staan zeg!

Na terugkomst in de lodge halverwege de middag kregen we na een middagedutje te hebben gedaan een heerlijk 3-gangen diner voorgeschoteld van Gavin. Hiermee kwam een eind aan dag 3. Morgen verlaten we Zuid-Afrika tijdelijk en gaan we naar Swaziland.

• 27 Oktober 2015 - 22:05

Larisssss:

Leuk geschreven! Ik had een kleine indruk van het ruitenwisser incident

• 27 Oktober 2015 - 22:25

Ed En Joyce:

Leuk stuk ! Kijken al weer uit naar de volgende.

• 28 Oktober 2015 - 08:37

Bram En Angelique:

Leuk om jullie belevenissen te lezen.zijn benieuwd naar het volgende
    Als jullie in Swaziland doe dan Mswati de derde de groetjes xx

• 28 Oktober 2015 - 09:19

Oma En Opa:

Wat een leuk verslag.en geweldig dat het goed gaat met jullie.geniet er van.gr oma en opa

• 28 Oktober 2015 - 17:14

Steef En Lin:

Gaaf luitjes. De eerste grote dieren zijn gespot! En ze gingen niet schuilen voor gegil maar de regen. We zijn trots op je Lin. Veel plezier nog en hopelijk lezen we snel jullie volgende stuk!

• 28 Oktober 2015 - 18:24

Aad En Rianne:

Super leuk om jullie zo een beetje te kunnen volgen. Benieuwd naar het volgende stuk!

• 29 Oktober 2015 - 00:52

Lex En Wen:

Ohh wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen..
    En super leuk om jullie te volgen..
    Succes verder en doe mn familie(wendy) de groetjes